maandag 27 maart 2023

Hooliganhommel

Dit beestje zag ik vorig jaar voor het eerst en een paar weken geleden weer. Het lijkt op een hommel maar dan geheel zwart al is het waarschijnlijk een blauwzwarte houtbij. Ondanks het uiterlijk niet gevaarlijk en was ook niet op zoek naar mij 😉. Het lijstje met ( voor mij ) bijzondere dieren wordt zo al aardig lang. De volgende dieren bevinden zich in of rond het huis al zal er ook wel een toevallige voorbijganger tussen zitten; muurhagedis, smaragdhagedis (knalgroen),alpenwatersalamander,eikelmuis (met zwart masker en pluimstaart),marter,spinduizendpoot (met lange poten) ,hazelworm,glimworm (geeft echt licht!), kolibrivlinder, wespenvlinder, konings/koninginnepage (mooie grote vlinder) en een tijgerspin (lijkt op kruisspin maar dan geel/zwart gestreept) . Er zijn er natuurlijk meer maar dat zijn dan dieren die in Nederland ook veelvuldig voorkomen. Ik moet trouwens nog melden dat ondanks of misschien dankzij haha mijn lange afwezigheid het huis de winter goed was doorgekomen en dat er wederom geen ongedierte werd aangetroffen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten