zondag 10 augustus 2014

Brocantes

Bijna iedere vakantie zijn we op zoek naar spullen voor in huis. Regelmatig bezoeken we dan ook een rommelmarkt ofwel in een schuur of loods dan wel in de open lucht. In de zomer heeft elk dorp z'n "brocante" dus kan er elke week wel ergens 1 bezocht worden. De vorige vakantie had ik 2 lampen gevonden waarvan er 1 nu buiten naast de deur hangt (even goed kijken). De andere was voor onze nieuwe master bedroom maar daar heb ik geen foto van. Deze vakantie hebben we een permanente brocante bezocht in Lapalisse, een stadje vlakbij ons, en daar vonden we een tafeltje voor in de keuken en een mooie garderobekast voor in de nieuwe slaapkamer. Maar wat we ook probeerden en probeerden en probeerden de kast kon niet door het laatste stukje van het trappenhuis, we kwamen net 2 cm tekort. Uiteindelijk is de kast van onze oude slaapkamer naar de meiden gegaan, de kast van de meiden naar onze nieuwe slaapkamer en de kast van de brocante staat nu op onze oude slaapkamer wat een gastenkamer moet worden en eigenlijk staat die daar ook mooi maar wat een gedoe was het.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Michel,
    Ziet er goed uit. Vast gekocht bij de brocante aan de doorgaande weg tussen het centrum en rotonde N7. Ik had de kast uit elkaar gehaald. Is meestal wel mogelijk.
    Werkt de buitenlamp al? Is het gelukt om er een nieuwe snoer aan te maken?
    Gr. Henk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, dank je wel. Klopt en deze brocante heeft hier ook nog in de krant gestaan, ging over de N7. De kast kon niet uit elkaar want de poten bestonden uit balken die doorliepen tot de bovenkant vd kast en de rest vd constructie was ook degelijk. Het lampje is uiteindelijk gelukt maar de 1e keer deed ie het niet, wel nieuw snoer en nog bedankt voor de fitting! Hoe is het daar? Ben een beetje geschrokken van het noodweer bij jullie en ik hoop dat we geen schade hebben. Deze week nog verder met het afdakje? ben er wel benieuwd naar maar zo te zien gaat ook dat weer helemaal goedkomen.
    Gr. Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Michel. Hier alles ok. Wat betreft dat noodweer zijn wij er goed afgekomen. Op ca. 3 km van ons vandaan is een ravage aangericht aan het bos, Ik denk dat het noodweer bij aankomst in Le Donjon wel weer wat afgezwakt was. Als ik maandag langs jullie huis rijdt, zal ik er even een blik op werpen.
    Het afdakje is zo ver om er hout en daarna pannen op te leggen. Moet het hout nog bestellen, maar de houtzagerij was afgelopen week dicht.
    Gr. Henk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel, moet je dan weer naar Nederland? Zag op meteociel een max. Windsnelheid van 120 km dus vandaar. Hier momenteel herfstachtig dus voor ons is de zomer voorbij. Een prettig weekend allebei,
    gr. Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ja, ik zit momenteel in NL. Ik heb maandag jullie huis even aanschouwd. Alles OK hoor, het dak zit er nog keurig op. Ik heb al even mee mogen genieten van het mooie weer alhier.
    Gr. Henk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, bedankt voor de moeite. Altijd lastig om in te schatten wat voor storm het geweest is op basis van een paar cijfers. Alvast weer een goede reis naar Frankrijk en groetjes aan Cilia.
    Gr. Michel

    BeantwoordenVerwijderen